Login
The communication platform for schools, pupils and parents The communication platform for schools, pupils and parents
preview
Published in 'Blog van De Onderzoekers'

Vandaag hebben de hersenen flink gekraakt voor de pauze. Nadenken over wat je denkt over denken.....

Wie of wat denkt wel en waarom denk je dat. Kunnen bomen denken, baby's, computers....

De kinderen gaan steeds beter snappen wat het filosoferen betekent en komen met steeds mooiere opmerkingen.

Na de pauze was het even klaar met denken en zijn we aan de slag gegaan met optische illusies.

Die zien er natuurlijk prachtig uit, maar zelf maken? Neeeee dat kunnen we niet.

Stap voor stap zijn we aan de gang gegaan en met de tong uit de mond hebben ze gewerkt.

De 1 heel secuur en de ander als een kip zonder kop, met het gevolg dat zij 3x opnieuw moet beginnen, wijze lessen.

Hieronder een aantal resultaten, mochten jullie ze nog niet 'live' gezien hebben.

preview
Published in 'Blog van 7A'
Iedere twee weken krijgen wij muziekles van meester Marcel. Erg leuk! De afgelopen lessen zijn de kinderen in onze groep bezig geweest met ritmes en ritmes ontwerpen. De volgende les mogen ze hun zelfontworpen muziekstuk presenteren. Ook hebben we met boomwhackers muziek gemaakt. Wat een leuke les!
preview
Published in 'Blog van 4B'

Afgelopen vrijdag zijn er veel kinderen geweest die spontaan wat wilden maken voor de kinderen van De Korenaer. Er zijn veel sterretjes, hartjes en andere mooie tekeningen gemaakt. Ik heb deze vrijdagmiddag afgegeven op de Korenaer waar ze het een mooi plekje zouden geven. Het was heel mooi te horen en zien hoe betrokken de kinderen waren.

preview
Published in 'Blog van 5A'
Rennen door de school mag echt niet....of toch wel!!!!!
Tijdens het reken Zweedsloop spel mag "bijna" alles. Behalve valsspelen ?
preview
Published in 'Blog van De Onderzoekers'
Vandaag hadden we de laatste onderzoekers van dit schooljaar. Die laten we natuurlijk niet ongemerkt voorbij gaan. Wat is een betere manier dan laten zien wat je het afgelopen jaar geleerd hebt aan samenwerken, werken in stapjes, secuur zijn, kritisch kijken, denken in oplossingen en creatief nadenken? De kinderen zijn daarom aan de slag gegaan met een Cheetah. De foto van de Cheetah werd in 4 delen geknipt en iedereen moest een deel overnemen op een schildersmodel. Met potlood, lineaal en tongen uit de mond werd er hard gemeten en geschetst. Ze mochten tussentijds niet bij elkaar checken of de maten of kleuren klopten. Echt een opdracht waarbij het proces van werken voorop staat. En tja, dat het uiteindelijke product er ook zeker mag zijn..... trots op de kinderen en wat ze hebben laten zien dit jaar. Het ‘bewijs’ van vandaag is een mooie herinnering.